[DVD] Dżem 1979 - 1994

Co, gdzie i kiedy można "usłyszeć" o kapeli

Moderatorzy: Piotrek, Radek

indianer84
Posty: 76
Rejestracja: sob mar 05, 2011 8:15 pm

Re: [DVD] Dżem 1979 - 1994

Postautor: indianer84 » wt sie 09, 2011 11:14 pm

to i ja coś powiem ,rokowisko to moc sama w sobie, Rysiek żywiołowy ,tylko na alabamie to migotanie obrazu mnie wnerwia troche:P whisky jak to whisky... wole wykonania pozniejsze ,np rawa 93 lub wykonanie z radiowej trójki rok wczesniej... jesli chodzi o całą płyte najwieksze emocje miałem(pomijająć bydgoszcz) podczas oglądania nagrania z Krakowa ...i tu na 1 miejscu stawiam słodką ... moze dlatego ,że to całkowite zaskoczenie było,aleje róz i niewinnych juz tam gdzies fragmentami widziałem , niewinni - troche za szybkie to przejście do spowolnienia ... ,słyszałem lepsze wykonanie z 82 roku na yt tego utworu ... i na tym już niespodzianki sie dla mnie skończyły ,reszte koncertów znałem juz od ładnych paru lat,no może jeszcze + za to ze łódz 86 w kolorze, jedna z ulubionych wersji klosza dla mnie:) fajny koncert. Co do riwiery to czy ja wiem czy taka dobra jakość... na yt widziałem lepszą jakosc obrazu momentami niz na płytce, moze ja mam jakis defekt:P za to Bydgoszcz już taka jaką chciałem oglądac... w tym przypadku nie mozna tylko słuchać... trzeba też oglądac to co dzieje sie na scenie...
tete
Posty: 103
Rejestracja: pn paź 29, 2007 11:57 am
Lokalizacja: Kraków

Re: [DVD] Dżem 1979 - 1994

Postautor: tete » śr sie 10, 2011 2:32 pm

Kupiłam, obejrzałam i zadumałam się. Oczywiście, oprócz Rockowiska i "Niewinnych" - reszta bardzo dobrze mi znana, ale zawsze tak samo "łapczywie wchłaniana":) Ucieszył mnie łódzki koncert w kolorze, chociaż muszę przyznać, że wersja netowa, czarno-biała ma paradoksalnie swój artystyczny urok. Wersja Klosza z tego koncertu jest chyba moją ulubioną, a tu akurat emocje związane ze słuchaniem potęguje obserwowanie twarzy RR. Mati, masz rację - Rockowisko wkurza maksymalnie, widać, że realizator dorwał się do nowej zabawki i zrobił wszystko, żeby jak najmniej było widać:))). Ale w krótkich chwilach, gdy coś można dostrzec - Rysio w prochowcu - i radośnie uśmiechnięty do świata - bezcenne:). No i Niewinni - zaskoczyła mnie tu Słodka. Świetne wykonanie, chociaż mniej "aktorskie", niż na Andrzejkach Bluesowych '84. Niewątpliwie - będzie to jedna z moich ulubionych Słodkich. W sumie - bardzo się cieszę z tego długo oczekiwanego wydawnictwa. Wspaniale, że już jest. Teraz czekamy na vol.2 :) Aż sie prosi, żeby na nim były nagrania video, takie jak Rawa '93, Zaścianek '94 i audio, jak choćby właśnie Andrzejki Bluesowe 84. No i - rzecz jasna wilkasowe perełki:))).
Pytanie mam do Zespołu: czy istnieje jakikolwiek materiał z nagrania jakie ponoć Dżem odbył w krakowskiej tv w roku 1986?
indianer84
Posty: 76
Rejestracja: sob mar 05, 2011 8:15 pm

Re: [DVD] Dżem 1979 - 1994

Postautor: indianer84 » śr sie 10, 2011 3:10 pm

swoją drogą gdyby wilkas wydał te wszystkie perełki albo chociaż ich częśc co posiada dałbym nawet dwa razy tyle ,nawet jesli było by to w gorszej jakosci i w wersji audio:)
boston

Re: [DVD] Dżem 1979 - 1994

Postautor: boston » śr sie 10, 2011 4:12 pm

Wilkas na prezydenta!! :lol: :lol:
Awatar użytkownika
ArekJ
Posty: 1060
Rejestracja: wt sty 11, 2011 11:24 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: [DVD] Dżem 1979 - 1994

Postautor: ArekJ » śr sie 10, 2011 10:09 pm

boston pisze:Wilkas na prezydenta!! :lol: :lol:

Polać Wilkasowi! :twisted:
"Dlaczego chowacie pod klosz
wartości, wartości tego świata..."
artii18
Posty: 5
Rejestracja: śr lip 27, 2011 12:25 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: [DVD] Dżem 1979 - 1994

Postautor: artii18 » czw sie 11, 2011 8:47 am

Witam!
Wczoraj nabyłem w Empiku to DVD i skoro tu się każdy dzieli wrażeniami..to również ja "świeży" jeśli chodzi o te forum postanowiłem się podzielić...
Wybaczcie jeśli powtórzę coś co już było tu napisane...
Zacznę od początku pudełeczko dobrze wykonane,w środku dwie płyty DVD,książeczka..a w niej opis Pana Skaradzińskiego Jana poszczególnych wydarzeń...jednym słowem lepiej opisać się tego chyba nie dało przyjemnie się czytało..ja jako że Łodzianin jestem ucieszyłem się że 3 koncerty zarejestrowane zostały właśnie w Łodzi(Rockowisko,Top Feeling Blues i Bez Prądu)
no to koncerty
Rockowisko 81 Łódź
Cóż Blues Alabama świetne hmm ten "wstęp' Ryszarda cudo...
Whisky no kurczę przecież Whisky to whisky...
Pan Riedel jaki płaszcz,ach cóż za radość...dzieci kwiatów nie ma? no przecież jest, przynajmniej jeden w Polsce się uchował!
Techniczna sprawa,Kamera...realizator po "amerykańsku" chyba chciał,ale zepsuł...
Przejdźmy dalej...
Kraków 82
Wejście Ryszarda ze schodów..w tym bolero(?) kowbojkach bodajże..rozwianych włosach jak nic Hipis...tyle że już gdzieś ten uśmiech uleciał..gdzieś ten wzrok inny..odczuwalny stan wojenny jest w Ryśku...
Niewinni konkretna wersja...szkoda że tak krotko i szybko...przeszła ta piosenka wole tą z Absoluty Live(narzekający Polak nie?;) )
Mała Aleja Róż ( czytając książkę " Rysiek" wiem jakie okoliczności utworzyły tą piosenkę) piękna aczkolwiek wolę tą z Wehikułu czasu 92 (znowu narzekam...)
No i Słodka...ach...tą piosenkę wolę w każdej wersji
Jakość...podsumuję to na końcu wszystkiego...
ONB 84
Cóż Ryszard jakby inny cały zespół na luzie (no tak podchmieleni...)
Każdy już to widział chociażby na portalu youtube...
więc nie ma co tu się rozpisywać...
Chociaż Słodka i znowu inna ... 8)
Top Feeling Blues 86 Łódź
Kolor...wiem na pewno wiem....klosz...super super super !
Dźwięk pozostawia wiele do życzenia...ale o tym później
Riwera Remont 91
Każdy już to widział chyba nie ma nikogo kto by zaprzeczył...
Ryszard jakiś troszkę grubszy się wydaje niż na poprzednich koncertach taki inny widać że do przodu popchnął czas...i nie tylko....niestety...ale,ale...Nastrój,otoczenie,zespół,publiczność no i ta moc...ach cóż za wspaniały koncert...
No wiem używam prostych słów zbyt emocjonalnie ale jak pisać o tym bądź o kimś kogo się podziwia?o wszystkim ale nie o Nich,o Nim!tego na chłodno się nie da...
Rawa 92
Cała w trawie świetna wersja w ogóle uwielbiam tą piosenkę nie wiem czemu..ach wiem!...była taka jedna...nieważnie nie o mnie przecież.
Austajder..aż tata przyszedł do pokoju i powiedział o moja ulubiona...więc chyba się podobało...
Już Rysiu wygląda i w ogóle cały Dżem wygląda jaki tkwi mi w pamięci...Doskonały.
Bez prądu 93 Łódź
No i co?Akustycznie Whisky,Słodka(miodzio),Naiwne pytania...Sen o Victorii(mógłbym tak na okrągło słuchać i słuchać...)
Ryszard...ogolony elegancki siedzący..nie do pomyślenia...ale po 2 utworach i Rysiu jak zawsze..emocjonalny i spocony z tego wszystkiego i tak do końca..pięknie to właśnie to jest to co lubię,kocham...coś co urzekło mnie od początku...emocje.
Ten sam rok...
Bydgoszcz 93
I Rysio powraca do tego imagu co kojarzy każdy...Wszystko w tym koncercie jest genialne wszystko...aż się nie chce wierzyć że rok później już nie będzie...aa propos przypomniało mi się... to co już widzieliśmy w archiwach chyba przed(?) Dżemem grał Hey..i Ryszard Riedel wszedł na scenę pod koniec piosenki Moja i Twoja nadzieja chyba nie mógł wytrzymać..aby już zacząć śpiewać...dobra zakończę już...
Podsumowując Koncerty brak słów aby wyrazić co czuję...a od strony technicznej...TVP się nie postarało...przecież w Łodzi w Toyastudios można remasterować dźwięk, obraz..ale rozumiem że koszty...dlatego marzenie ściętej głowy...

A teraz bonusy..
Teledyski dobrze je mieć....zwłaszcza Obłuda świetny niedoceniony kawałek...
Wywiady...przyjemnie się oglądało i słuchało tych wspomnień..brakowało Ryśka Riedla rzecz jasna..i tak sobie myślałem co by powiedział gdyby był...może..."Fajne czasy były" oj były...

P.S Przepraszam za gubienie wątków za brak znaków interpunkcyjnych itd...Przepraszam że pisałem o Ry7szardzie R...bez per Pan chociaż go nie znałem nie widziałem na żywo..czuję jakby to był ktoś mi bliski..
Mam 22 lata niestety..albo i stety bo przecież życie toczy się dalej...
Artur S.
"A kiedy zwiędnie róży kwiat,pojawisz się znów i zwrócisz jej blask..."
boston

Re: [DVD] Dżem 1979 - 1994

Postautor: boston » czw sie 11, 2011 9:20 am

Świetna relacja. Taka emocjonalna i przez to prawdziwa :lol:

Zachęcam pozostałych do dzielenia się wrażeniami!
Ja cały czas chciałabym aby powstał vol. 2 z archiwów. A Wy? Może udałoby się jeszcze coś "wygrzebać"... :roll:
artii18
Posty: 5
Rejestracja: śr lip 27, 2011 12:25 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: [DVD] Dżem 1979 - 1994

Postautor: artii18 » czw sie 11, 2011 9:45 am

boston pisze:Świetna relacja. Taka emocjonalna i przez to prawdziwa :lol:

Zachęcam pozostałych do dzielenia się wrażeniami!
Ja cały czas chciałabym aby powstał vol. 2 z archiwów. A Wy? Może udałoby się jeszcze coś "wygrzebać"... :roll:



Cóż mam nadzieję że powstanie VOL2 jak już wspomniałem brakuje chociażby Ostatniej Rawy...a warto mieć do kolekcji...może zbyt dużo wymagamy ale jakże wymagamy czegoś pięknego...czegoś co dla Starszych jest wspomnieniem dawnych lat a dla młodszych poznanie...tamtych lat..bo przecież mimo stanu wojennego czy innych problemów w Państwie Polskim to były piękne chwile...dlatego chociażby dlatego warto je przypominać i odtwarzać...
"A kiedy zwiędnie róży kwiat,pojawisz się znów i zwrócisz jej blask..."
Awatar użytkownika
thewesoly79
Posty: 362
Rejestracja: pn paź 18, 2010 7:45 pm
Lokalizacja: Zabrze
Kontaktowanie:

Re: [DVD] Dżem 1979 - 1994

Postautor: thewesoly79 » czw sie 11, 2011 2:07 pm

Znalazłem dwa błędy na opakowaniu tego wydawnictwa. A mianowicie, na skrzydle, gdzie wypisane są koncerty i piosenki na nich zagrane, przy koncercie w Riwierze nie ma napisanego "Harley'a". Drugi, to podana informacja, iż tekst do... "Zielonego Piotrusia" napisał Rysiek..
boston

Re: [DVD] Dżem 1979 - 1994

Postautor: boston » czw sie 11, 2011 2:51 pm

No to są już trzy błędy bo na "pleckach" jak już było pisane jest 2 razy "Dżem live cz.1" zamiast część 1 i 2. :)
Ale nie myli się ten, kto nic nie robi i przecież takie rzeczy się zdarzają.... może kiedyś te "błędy" też będą miały swoją wartość - za jakieś 30-40 lat? :roll:
Awatar użytkownika
thewesoly79
Posty: 362
Rejestracja: pn paź 18, 2010 7:45 pm
Lokalizacja: Zabrze
Kontaktowanie:

Re: [DVD] Dżem 1979 - 1994

Postautor: thewesoly79 » czw sie 11, 2011 3:04 pm

I przy jednej z piosenek brakuje literki "L" przy nazwisku Ryśka ;)
ola62
Posty: 335
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 3:44 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: [DVD] Dżem 1979 - 1994

Postautor: ola62 » czw sie 11, 2011 5:17 pm

Witajcie! Jestem szczęśliwa, zauroczona, z wielką radością
oglądam i słucham.Nie jestem drobiazgowa, więc na drobne błędziki nie zwracam uwagi. DVD b.ładnie estetycznie wydane, okładka przyciąga wzrok. Podoba mi się, że w tle
płynie muzyka utworu "Klosz"! Dla mnie to prawdziwa uczta dla zmysłów,podczas oglądania [b]nie ma mnie dla nikogo[/b
Ludzie kochani musicie to mieć!!! :D
PS. Denerwują mnie tylko wariacje z obrazem na "Rockowisku"
boston

Re: [DVD] Dżem 1979 - 1994

Postautor: boston » czw sie 11, 2011 5:29 pm

Z drugiej strony należy się cieszyć, że natrafiono na te nagrania :D
A te "wariacje" może są wynikiem fantazji realizatora a może pomyśleli sobie, że jak "Rockowisko" to właśnie takie widoki "rockowcy" mają w głowach?
Też generalnie jestem zachwycona tym DVD :lol:
ola62
Posty: 335
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 3:44 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: [DVD] Dżem 1979 - 1994

Postautor: ola62 » czw sie 11, 2011 7:49 pm

Tak łezka się kręci w oku kiedy się to cudo ogląda! To nie to samo co oglądanie na youtubie.A nasz Rysio, kurczę Rysio jak młody Bóg! Mówicie o tym, że mogliby wyczyścić obraz...
o nie.. lepiej, że tego nie zrobili. Uważam, że filmy są przez to autentyczne, prawdziwe.Wariacje z obrazem troszkę mi przeszkadzają ale co tam,ogólnie bardzo, bardzo się cieszę
z takiego wykopaliska- rockowiska-bluesowiska :D
domiku5
Posty: 1
Rejestracja: pt mar 05, 2010 10:38 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: [DVD] Dżem 1979 - 1994

Postautor: domiku5 » czw sie 11, 2011 10:04 pm

Kupiłem to wydawnictwo wczoraj i czuję się rozczarowany "bykami" w spisie treści na pudełku (edytorsko całość sprawia zrobionej "na szybko" czyli byle jak). Co do zawartości to jestem wniebowzięty! Od dawna zapowiadali i wreszcie jest...szkoda, że w okrojonej formie ale warto było czekać!!!
Moje obserwacje:

Rockowisko'81 - wartość dokumentu ponadczasowa. Nie ulega wątpliwości, że materiał historyczny i trzeba go obejrzeć. Rysiek pełen werwy i radości, wyraźnie zaangażowany całym sobą w występ, przeżywający każdą nutę, każdy dźwięk.

Niewinni'82 - szkoda, że Jurek widoczny tylko w jednym numerze...Rysio skupiony, skoncentrowany, przy okazji prezentuje coś na kształt kreacji aktorskiej, ja traktuję ten program w kategorii małego rockowego teatru - ten strój, mimika twarzy, scenografia...

Olsztyńskie Noce Bluesowe'84 - jeśli Panowie z Dżemu naprawdę przed koncertem wychylili kilka kufli to podziwiam kondycję i zazdroszczę. Mnie po paru piwach struny by się myliły i z rytmiką byłyby spore problemy. A tu wszystko trzyma się kupy. W sumie niezłe show.

Top Blues Feeling'86 - bardzo mroczny występ...chyba ze względu na Słodką i Klosz...jeden z moich ulubionych kawałków - jeden z najsmutniejszych...

Riviera'91 - kapitalny koncert...no i ten repertuar. Same hiciory...moim zdaniem wyróżniają się tutaj: Czarny chleb i Kaczor (niezła jazda, momentalnie noga sama rusza się w takt muzyki ...i skakać aż się chce), Tylko ja i Ty (Rysiek ucisza na początku reakcję publiki, by prawidłowo wczuć się w nastrój, piękna solówka Jurka), Naiwne pytania (rewelacyjne "ratatatam ratatatam" :lol:, najazdy i odjazdy kamery).

Rawa'92 - zdecydowanie za krótka...fajnie, że można posłuchać utworów z wydanego rok później "Autsajdera" w wersji live...Rysiek fantastycznie prezentuje się w pasiastej bluzie i kapeluszu, energiczny (niedługo potem udał się na jedną z najdłuższych i najskuteczniejszych kuracji odwykowych).

Bez Prądu'93 - oglądając ten występ budzi się w człowieku pytanie jak to możliwe, że ktoś, kto tak świetnie, estetycznie wtedy wyglądał, był uśmiechnięty, odprężony niedługo potem znów zanurzył się w odmętach nałogu? Tutaj Rysiek jest jak nowo narodzony, totalnie odmieniony, jakby bezpowrotnie wyrwał się ze szponów narkotyków. Szkoda, że to były tylko płonne nadzieje... Piękne wersje Snu o Victorii i Wehikułu czasu. Hippiserka na całego. Łza się w oku kręci... :roll:

Bydgoszcz'93 - Rysiek w kiepskiej formie fizycznej - chwieje się na nogach, rozbiegane oczy, niemniej koncert - wykonanie i atmosfera - same w sobie bez zarzutu.

Liczę po cichu na drugą część...na YT jest sporo materiałów, z których spokojnie dałoby się sklecić vol.2

Oto one:

1981 rok - Przedstawienie "Pozłacany warkocz" - "Opowiedzcie wiatry" i "Gizd" (występ dla telewizji Katowice jeszcze sprzed Rockowiska)

1982 rok - Świątniki - Rysiek i Krzak wykonują "Blues dla Dzidka"

1986 rok - Rawa Blues (wykonania m.in. "Magazynu Mód", "Małej Alei Róż")
Jarocin (wykonania "Czerwonego jak cegła", "Whisky" i "Naiwnych pytań")

1987 rok - Jarocin (Rysiek w indiańskiej bluzie z frędzlami)

1990 rok - Poznań, Słońce - niemal kompletny koncert, całkiem dobra jakość

1991 rok - Sopot, Trzy Dekady Rocka w Polsce (cztery numery - w tym "Harlej" i "Malowany ptak")

1992 rok - Warszawa, Stadion X-lecia ( m.in. słynne i rozpowszechniane w wielu programach i filmach o Dżemie wykonanie "Wehikułu", "Detoksu" i "Naiwnych pytań")

1993 rok - Rawa Blues - doskonale wszystkim chyba znany koncert
- Spodek (wykonanie "Dnia, w którym pękło niebo" niestety niekompletne)
- Borsk - plenerowy koncert z 25 lipca (Rysiek rozdający autografy po skończonym występie!)

1994 rok - Zaścianek - jeden z ostatnich występów Ryśka, dobra jakość

Teledyski (filmy promocyjne):

"Och słodka"
"Naiwne pytania"

Więc jeśli czyta te słowa ktoś odpowiedzialny za pierwszy zestaw dvd i ma siłę sprawczą doprowadzić do wydania kontynuacji (uzupełnienia) - zachęcam do przystąpienia do pracy :wink:

Pozdrawiam wszystkich Dżemowców!!!!!

Wróć do „Dżem w mediach”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość